[TYPO3-UG Dutch] Typo3 en AJAX e.d.

H. Hahn h.hahn at hahn-informatica.nl
Tue Nov 18 16:08:43 CET 2008

Bedankt. Weer een klein stapje verder.

*1.*
Als ik met opzet een typfout in de naam van het script zet, krijg ik in
de responseText "No input file specified" of zo. Formeel klopt dat
weliswaar niet (ik heb wel een bestand opgegeven, alleen het bestaat
niet). Maar als ik die typfout ongedaan maak, krijg ik de melding niet.
Ergo: het scriptbestandje wordt wel gevonden.

Verder heb ik heel simpele functies gemaakt voor "onComplete",
"onSuccess" en "onException". Deze doen niets anders dan het woord
"Complete", "Success" of "Exception" gevolgd door tussen
aanhalingstekens de inhoud van responseText weergeven. Wat ik ook doe,
er verschijnt steeds keurig "Complete" gevolgd door een lege string
tussen aanhalingstekens.
Dingen die ik in het testscript doe, zijn bijv. print_r ($_GET, true) en
dergelijke, om op eenvoudige wijze een herkenbare output geven, maar het
doet helemaal niets. Het lijkt wel of alleen maar wordt gekeken of het
script bestaat, maar het lijkt niet uitgevoerd te worden.

*2.*
Dat van dat "eID_include" snap ik niet. Er wordt verwezen naar een
bestand "config_default.php" dat ik nergens kan vinden.

*3.*
U suggereert tenslotte dat u een eenvoudiger methode hanteert, nl. "met
user_int een class aanroepen...". Kunt u dat nader uitleggen? Wat is
user_int? Om welke class gaat het hier, of moet ik die zelf maken, en zo
ja, wat moet er dan minimaal in zitten?

Graag nadere uitleg, waarvoor bij voorbaat dank.
H. Hahn