[TYPO3-UG Dutch] probleem met pbsurvey

Frank Sonck frank.sonck at freebel.net
Mon Nov 3 16:44:11 CET 2008

Op Mon, 03 Nov 2008 16:29:22 +0100, schreef Patrick Broens:

> Hoi Franck
>
> IP check kan ik nooit aanbevelen. Cookie is veel beter. IP check werkt
> namelijk niet achter een netwerk, omdat elke computer in dat netwerk
> voor de webserver eenzelfde IP heeft. Ik denk dat dit ook bij jou het
> geval is. Heb je alleen computers getest in een zelfde netwerk, of ook
> buiten dat netwerk?
>
> Mijn aanbeveling is dus om de cookie check ipv IP te gebruiken

Hey dag Patrick,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nu nog eens gechecked en het lijkt
effectief te maken te hebben met de gedeelde netwerk IP. Mijn 2 computers
thuis geven dezelfde antwoorden en de computers op het netwerk op kantoor
geven (andere) dezelfde antwoorden.
Dat verklaart het mysterie dus.

MAAR nieuwe vraag: ik koos niet voor een cookie check omdat ik vrees dat
wanneer leden van hetzelfde gezin (zelfde computer) meteen na elkaar de
survey willen invullen dat dan onmogelijk wordt? Of moet ik dan gewoon
ook multirespons configureren?

Nogmaals dank!
Groetjes,
Frank Sonck