[TYPO3-UG Dutch] probleem met pbsurvey

Patrick Broens patrick at netcreators.com
Tue Nov 4 13:39:28 CET 2008

Hoi Franck

Frank Sonck wrote:

> Hey dag Patrick,
>
> Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nu nog eens gechecked en het lijkt
> effectief te maken te hebben met de gedeelde netwerk IP. Mijn 2 computers
> thuis geven dezelfde antwoorden en de computers op het netwerk op kantoor
> geven (andere) dezelfde antwoorden.
> Dat verklaart het mysterie dus.
>
> MAAR nieuwe vraag: ik koos niet voor een cookie check omdat ik vrees dat
> wanneer leden van hetzelfde gezin (zelfde computer) meteen na elkaar de
> survey willen invullen dat dan onmogelijk wordt? Of moet ik dan gewoon
> ook multirespons configureren?
Dat blijft altijd een probleem. Cookies zijn gekoppeld aan een account.
Als ieder lid van het gezin hetzelfde account gebruikt, dan is er weinig
aan te doen. Als ze allemaal een ander account op die computer hebben,
dan is er niks aan de hand.

Als je dit echt wilt voorkomen, dan moet je multirespons gebruiken.
Multirespons is natuurlijk wel een methode waarbij de resultaten van de
enquete makkelijk te beinvloeden zijn. Je resultaten zijn dan niet
betrouwbaar meer.

Echt dichttimmeren kan alleen met een login, waarbij elke gebruiker een
eigen username en wachtwoord heeft. Maar ik neem aan dat je dat niet wilt.

Patrick