[TYPO3-UG Dutch] Een conceptuele vraag over TS

Nader Emami Salut emami at knmi.nl
Fri Mar 7 09:55:32 CET 2008

Hallo,

Ik ben een nieuwe leerning van TYPO3 en zou best de TypoScript willen
begrijpen. In paar dagen heb ik een eenvoudige web opgezet met behulp
van voorbelden, maar er blijven nog onduidelikheden over sommige dingen,
tenminste voor mij!

Een concrete voorbeeld zal mijn probleem duidelijk maken. Ik heb een
HTML template warrin een DIV als volgt gedefinieerd:

Ik heb begrepen dat ik deze in een TS tempalte kan opvangen door de
volgende statements:

  temp.total = TEMPLATE        # een TS object
  temp.total.template = FILE   # de content van die object is een file
  temp.total.template.file     # toekkening van een file waarin de head
                               # is # gedefineerd.
  page = PAGE
  page.10 < temp.total         # Ik neem aan dat ik deze ook als
                               # page < temp.total schrijven,

Tot zover is dit duidelijk, maar als ik van hele pagina alleen de <div
id="head"> gedeelte wil hebben dan moet ik van subpart attribute
(functie) gebruik maken:

temp.head = TEMPLATE
temp.head.template = FILE
temp.head.template.file
temp.head.workOnSubpart = BODY   # Waarom BODY met hoofd letter, terwij
                                  # dat in HTML pagina met kleine
letters
                                  #is geschreven.
temp.head.subparts.HEAD < styles.content.get  # Hier ook "HEAD" met

                                               # hoofd letters

page = PAGE
page.typeNum = 0                # kan deze 1 of een ander getal zijn?
page.10 < temp.head

De tweede vraag is: als TypoScript een declarative script (taal) is wat
   ik kan verstaan van de volgende statements:

page.10 =  TEXT
page.typeNum = 0               # kan deze 1 of een ander getal zijn?
page.10.value = HELLO
page.10.1 = TEXT
page.10.1.value = WORLD

Mvg,