[TYPO3-UG Dutch] Een conceptuele vraag over TS

Yvonne Klompenhouwer Yvonne at netcreators.nl
Fri Mar 7 14:07:27 CET 2008

Nader Emami Salut schreef:
> [...]
>                                  # dat in HTML pagina met kleine letters
>                                  #is geschreven.
> temp.head.subparts.HEAD < styles.content.get  # Hier ook "HEAD" met
>                                               # hoofd letters
>
> page = PAGE
> page.typeNum = 0                # kan deze 1 of een ander getal zijn?
> page.10 < temp.head
>

> De tweede vraag is: als TypoScript een declarative script (taal) is wat
>   ik kan verstaan van de volgende statements:
>
> page.10 =  TEXT
> page.typeNum = 0               # kan deze 1 of een ander getal zijn?

Hoi Nader,

In principe is dit de code:

temp.head = TEMPLATE
temp.head.template = FILE
temp.head.template.file = *pad naar het bestand wat dient als je html
template*
temp.head.workOnSubpart = BODY (in principe zou je deze weg kunnen laten)
temp.head.subparts.HEAD < styles.content.get  (Je moet hier alleen maar
hoofdletters gebruiken voor head als je marker ook met hoofdletters is
geschreven)

Wat je dus hierboven eigelijk doet is dat je alles tussen de marker HEAD
vervangt met wat je in TYPO3 invult in de normale kolom.

 > page.10 =  TEXT
 > page.typeNum = 0               # kan deze 1 of een ander getal zijn?
 > page.10.value = HELLO
 > page.10.1 = TEXT
 > page.10.1.value = WORLD

Uit het vorige kan page.typeNum = 0 weggelaten worden dit is niet meer
nodig. Wel moet je altijd het object PAGE aan iets toekennen. Het object
page heeft als eigenschap dat je het met meerdere andere objecten kunt
vullen. Dus bovenstaand zou je ook als volgt kunnen schrijven:

fiets = PAGE
fiets.10 = TEXT
fiets.10.value = HALLO
fiets.20 = TEXT
fiets.20.value = hallo

Of zoals jij het zou willen:

page = PAGE
page.10 = COA ( zo kun je page.10 ook weer met meerdere objecten vullen)
page.10.1 = TEXT
page.10.1.value = hallo
page.10.2 = TEXT
page.10.2.value = en ga zo maar verder