[TYPO3-UG Dutch] ul een class meegeven in een2elaagverschillend van NO. (normal) en ACT. (active)

Arjen Hoekema arjenhoekema at gmail.com
Wed Mar 5 19:59:24 CET 2008

Hey Jordan,

Op zich kan hetgene wat je wilt wel met Typo3, je moet dan wel even
handig goochelen met de verschillende "states" van de menu-items en de
wraps die er zijn. Het volgende komt aardig in de richting denk ik:

lib.nav = HMENU
lib.nav {
  special = directory
  special.value = 1
  1 = TMENU
  1 {
    expAll = 1
    NO {
      wrapItemAndSub = <li>|</li>
      stdWrap.htmlSpecialChars = 1
      stdWrap.case = lower
    }
    IFSUB < .NO
    IFSUB = 1
    IFSUB {
      allWrap = <li>|<ul class="sub">
      wrapItemAndSub = |</li>
    }
    ACT < .NO
    ACT = 1
    ACT {
      wrapItemAndSub = <li class="act">|</li>
    }
    ACTIFSUB < .IFSUB
    ACTIFSUB = 1
    ACTIFSUB {
      allWrap = <li>|<ul class="sub_active">
    }
    wrap = <ul>|</ul>
  }
  2 = TMENU
  2 < .1
  2 {
      wrap = | </ul>
  }
}

Je moet dus eigenlijk de <ul> van het menu in het tweede level al
stiekem in het eerste item genereren, maar alleen als er subitems zijn.
Ik ben benieuwd of dit werkt in jouw geval!

Met vriendelijke groet,

Arjen Hoekema