[TYPO3-UG Dutch] ul een class meegeven in een2elaagverschillend van NO. (normal) en ACT. (active)

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Wed Mar 5 20:31:54 CET 2008

Hoi Arjen,

> Op zich kan hetgene wat je wilt wel met Typo3, je moet dan wel even handig
> goochelen met de verschillende "states" van de menu-items en de wraps die
> er zijn. Het volgende komt aardig in de richting denk ik:

Ik heb jouw voorbeeld geprobeerd, dit is de exacte code die ik heb:

temp.menutop = HMENU
temp.menutop {
  special = directory
  special.value = 1
  1 = TMENU
  1 {
    expAll = 1
    NO {
      wrapItemAndSub = <li>|</li>
      stdWrap.htmlSpecialChars = 1
      stdWrap.case = lower
    }
    IFSUB < .NO
    IFSUB = 1
    IFSUB {
      allWrap = <li>|<ul class="sub">
      wrapItemAndSub = |</li>
    }
    ACT < .NO
    ACT = 1
    ACT {
      wrapItemAndSub = <li class="act">|</li>
    }
    ACTIFSUB < .IFSUB
    ACTIFSUB = 1
    ACTIFSUB {
      allWrap = <li>|<ul class="sub_active">
    }
    wrap = <ul>|</ul>
  }
  2 = TMENU
  2 < .1
  2 {
      wrap = | </ul>
  }
}

en de temp.menutop stop ik dan in een marker via:

subparts.TOPMENU < temp.menutop

en dan in de template:

    <!--###TOPMENU###start-->
    <!--###TOPMENU###stop-->

maar dan toont de website helaas niets.

Vergeet ik een optie ? Hij rendered het menu dus niet in ieder geval (niets
in de bron).

Super dat jullie mee willen helpen dit <ul class = verhaal onder de knie te
krijgen.

Groeten,
Jordan