[TYPO3-UG Dutch] mailform en realurl

Martin Poelstra m.l.poelstra at tue.nl
Tue Jun 3 21:01:41 CEST 2008

Hoi Thorwald,

> Ik ben al geruime tijd bezig om realurl volledig werkend te krijgen in mijn
> website. Het zag ernaar uit dat alles werkte, maar na het testen van de
> webformulieren gaat het toch fout. Na het invullen van het formulier en op
> verzenden te drukken, wordt ik doorverwezen naar de landingspagina, alleen
> wordt er geen mail verstuurd. Ik heb het ook geprobeerd zonder
> landingspagina maar dit werkt ook niet. Het werkt wel als ik realurl uitzet
> en met de bekende index.php? werk.

Je zou eens moeten uitzoeken wat er precies gebeurt als je op Verzenden
drukt in 't mailformulier. Wat er namelijk ZOU kunnen gebeuren is het
volgende:
1. Je drukt op verzenden
2. De form-data wordt ge-POST naar een bepaalde URL
3. Die URL blijkt bij nader inzien verouderd te zijn, waardoor RealURL
een location-redirect genereert naar de nieuwe URL
4. De (landings-)pagina wordt nu weergegeven, maar door de redirect is
de oorspronkelijke POST-data verloren gegaan (RealURL grijpt al in
voordat de mailform-code wordt aangeroepen).

Je zou bijvoorbeeld eens nauwkeurig in je Apache access-log kunnen
kijken welke URLs achtereenvolgens opgevraagd worden. Als dat er dus 2
zijn na 't drukken Verzenden, dan zou bovenstaande aan de hand kunnen zijn.

Grtz,
Martin