[TYPO3-UG Dutch] Problemen met stabiliteit site Typo3 v4.2.0

Felippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Tue Jun 3 22:09:23 CEST 2008

Hoi,
na update naar versie 4.2.0 ondervind ik veel onduidelijke
stabiliteits problemen op mijn site.

Een aantal zaken is me opgevallen:
- huidige versie van de dam op TER werkt onvoldoende (dubbele media
dir). Hiervoor is inmiddels een oplossing (van Michiel Roos gekregen).
- real url levert nu vaak foutmeldingen op (dubbele linken). Na
aanpassen van
  config {
   baseURL = http://www.mysite.com/
   absRefPrefix = /
  [snip]

  and this to your realurlconfig:

  $TYPO3_CONF_VARS['EXTCONF']['realurl'] = array (
    'www.mysite.com' => array (
       'init' => array(
              'reapplyAbsRefPrefix' => 1,
  [snip]

zoals in http://bugs.typo3.org/view.php?id=6417  weergegeven, lijkt
dat grotendeels weg, maar volgens mij (meer gevoel) werkt het nog
niet helemaal.

- verder krijg ik diverse foutmeldingen vanuit tt_news (onder 4.1.6
geen enkele foutmeldingen) zoals:
[error] [client ...] PHP Warning: mktime() expects parameter 5 to be
long, string given in /chroot/home/.../html/typo3conf/ext/tt_news/pi/
class.tx_ttnews.php on line 3095

- tot slot heb ik bij tt_news cach problemen. Als ik een item wijzig
moet ik eerst de cach legen om de wijzigingen op de site te kunnen
zien (onder 1.4.6 werden de wijzigingen direct zichtbaar). Zelfs als
ik een item toevoeg is deze niet meer direct zichtbaar.

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken om het weer draaiende te
krijgen. Heeft iemand suggesties?

of zijn er meer mensen met deze problemen?

Gr Felippe