[TYPO3-UG Dutch] tt_news categorieën

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Sun Jul 27 16:16:22 CEST 2008

On Sun, 27 Jul 2008 15:42:17 +0200
Daniel Doesburg <daniel at typo3-nl.eu> wrote:

> Je weet het hè, van mijn beperkingen met betrekking tot mijn denkraam.
> Dus . . .

Bescheidenheid siert de mens..

> Wat bedoel je precies. Het nieuws van een bepaalde categorie tonen
> doe je inderdaad in een pagina met een plugin waarin je de
> betreffende categorie geselecteerd hebt.

Ik heb nu in de listview dat alle berichten getoond worden. Dat kan als
een rommeltje overkomen als je wat meer structuur wilt dmv categorieën.

> Daarbij zijn er een aantal leuke features.
> Je kunt bv de zaak zo inrichten dat, als je de categorieën afdrukt
> bij de items (listview) je met een klik op een categorienaam alleen
> nieuwsitems overhoudt in die categorie.

Ik zie nu in de listview wel de naam van de categorie, maar dat is geen
link. Ik kan alleen klikken op 'meer'
In de singleview is ook de categorie zichtbaar boven het artikel, mar
ook hier niet klikbaar.
Wat jij hierboven beschrijft, "je met een klik op een categorienaam
alleen nieuwsitems overhoudt in die categorie", klinkt mij goed in
de oren.
Een totaal overzicht van categorieën doe je inderdaad met amenu, geloof
ik (maar daarvoor heb ik er nog te weinig).

> Anderzijds is er natuurlijk de optie AMENU, waarmee je een
> voorselectie kunt maken.

Mischien moet ik hier toch een pagina aan wagen. Zoiets als "maak hier
zelf uw keuze" ;-)

> En tenslotte, ja, als je een nieuwe categorie maakt zal die ergens
> getoond moeten worden. Maar is het niet zo dat je meestal een
> categorie aanmaakt om juist dat te sturen?

Daarvoor maak je inderdaad een categorie. Maar het is nu juist de
manier van besturing die ik gemakkelijk wil laten zijn.
Dank voor het meedenken. Ik houd me aanbevolen voor verdere
gedachtenspinsels.

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
++ http://nagual.nl/ + SunOS sxce snv94 ++