[TYPO3-UG Dutch] Commerce multi-language opzetten

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Fri Jul 18 14:10:21 CEST 2008

Met Zend Professional (ideaal voor dit soort zaken) snel gezocht op
sys_language_uid in de commerce code.
Taal staat wel netjes als attribuut in de commerce_products database table.

Wat me opviel is dat bij de commerce queries de sys_language_id vaak wordt
"gekort" door te zeggen dat het IN (0,-1) zit en volgens mij geef je daarmee
standaard aan dat het alles moet pakken.
Bijvoorbeeld:
\\10.0.0.120\testomg\typo3tt\rootwebsite\typo3conf\ext\commerce\tcafiles\tx_
commerce_articles.tca.php (70)
				'foreign_table_where' => 'AND
tx_commerce_article_types.pid=###CURRENT_PID### AND
tx_commerce_article_types.sys_language_uid IN (-1,0)',

Ik denk dat wanneer je IN(-1,0) zou vervangen door sys_language_uid  hij het
zou moeten doen. Doe wel een backupje. Kans bestaat dat het niet zo is. Zo
"verkl**t' ik er meestal veel tijd aan.

Ik kan je de lijst sturen van gevonden sys_language_uid in de verschillende
commerce codes. Je kan ook even Zend Pro uitproberen. Met CTRL-ALT-F doet
hij dan een volledige directory search op jacht naar dat stukje in de code.

Willem