[TYPO3-UG Dutch] Commerce multi-language opzetten

Stef Vossen stef.vossen at gmail.com
Fri Jul 18 13:25:27 CEST 2008

Beste lijst,

Ik ben bezig om een Commerce shop op te zetten. Ik heb de handelingen
gevolgd zoals deze beschreven staan op:
http://wiki.typo3.org/index.php/Commerce . Hiermee is het gelukt om de
shop opgezet te krijgen.

Nu wou ik verder gaan naar de volgende stap; Multi-language. Dit wilt
alleen niet lukken.

Ik heb de typo3 configuratie naar mijn weten juist ingesteld om te
werken met meerdere talen. Het veranderen van taal van standaard
pagina's en andere extensies is dan ook geen probleem.

Echter in Commerce wilt het niet werken. De engelse vertaling laat
zich op de nederlandse pagina zijn en juist niet op de engelse. Dit
terwijl het in de back-end naar mijn weten goed ingesteld zou moeten
zijn. Op de bugtracker is het zelfde probleem bekend:
http://bugs.typo3.org/view.php?id=8901 .

Schijnbaar zijn er meerdere mensen met dit probleem. Zoals
http://www.typo3.net/forum/list/list_post//78939/ en
http://support.typo3.org/projects/commerce/m/typo3-commerce-localized-article-records-are-shown-in-fe-together-with-article-in-standard-languag/p/28/
. Alleen wordt er op deze artikelen niet gereageerd door zowel
gebruikers als ontwikkelaars.

Ik heb het geprobeerd met de volgende versies:

Typo3: 4.1.5, 4.2.0 en 4.2.1
Commerce: 0.8.29, 0.9.0, 0.9.2, 0.9.4 en 9.6.0
Moneylib, static info tables, graytree, flexform: versies die bij de
versies van Commerce geadviseerd werden

Zijn er misschien mensen die Commerce wel werkend hebben gekregen
i.c.m. de meertaligheid?

Met vriendelijke groet,
Stef Vossen