[TYPO3-UG Dutch] graphicsmagick

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Mon Apr 14 00:09:33 CEST 2008

Dick Hoogendijk schreef:
> Ik zie tot nu toe geen gekke dingen.
Da's mooi, da's heel mooi . . .

> ??? waar vind ik dit?
Installtool menupunt 4: Image Processing
Helemaal onderaan: Testmenu punt 1 (Reading image formats)
Voorbij de Jezus figuren de test "Read PDF" (en "read AI")

> ??? en waar vind ik dit?
Installtool menupunt 4: Image Processing
Helemaal onderaan: Testmenu punt 5 (GD library functions)
Laatste plaatjes. Moeten zo goed mogelijk gelijk zijn. Zo niet, volg de
aanwijzingen op.

> [gdlib_2]
> String/Boolean. Set this if you are using the new GDlib 2.0.1+. If you don't set this flag and still use GDlib2, you might encounter strange behaviours like black images etc. This feature might take effect only if ImageMagick is installed and working as well! You can also use the value "no_imagecopyresized_fix" - in that case it will NOT try to fix a known issue where "imagecopyresized" does not work correctly.
>
> [GFX][gdlib_2] = 0
>
> Ik neem aan dat ik die 0 moet veranderen in een 1?
Doe ik wel altijd. Maar of het echt nodig is weet ik eerlijk gezegd niet.

> Ik heb php5_gd version 5.2.4 en gd-2.0.33 draaien.
>
> Wat is nu precies het gevaar als je dit op 0 (nul) laat staan?
> Zwarte images ben ik nog nooit tegen gekomen.
> Wanneer gebeurt dit dan?
Je hebt kans dat de transistors van je PC omgepoold worden. Dan krijg je
kussenvorming van je videobeeld. Da's verder niet gevaarlijk hoor.

Alle gekheid op een stokje. Zoals gezegd ben ik nog nooit problemen
tegen gekomen die het gevolg waren van een foute waarde van dit veld.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg