[TYPO3-UG Dutch] Applet in a HTML

Ton Akveld [netcreators] ton at netcreators.com
Wed Apr 2 10:17:25 CEST 2008

Hi Nader,

Ik begrijp je frustratie maar al te goed en ben het met je eens dat de
in boekvorm aangeboden informatie je veelal alleen maar met meer vragen
achterlaat.

Zelf ben ik anderhalf jaar geleden met TYPO3 begonnen en heb net als jij
het boek TYPO3 Enterprise Content Management gekocht en (gedeeltelijk)
gelezen. Nu begin ik langzaam aan te begrijpen wat er in staat...
Dat je niets in dit boek vindt over applets, vind ik niet zo vreemd.
Applets embed je in HTML, en over HTML gaat dit boek gewoonweg niet,
evenmin als over javascript, CSS en meer zaken die komen kijken bij het
bouwen van een website. Het concept van TYPO3 gaat uit van een (zeer
configureerbare) page als container waarop/waarin je content-elementen
van verschillende typen kunt plaatsen. Een van die standaardtypen is
HTML en dat is het content-element waar je je applet in kwijt kunt.

Zelf heb ik redelijk veel plezier gehad van het boek Mastering
TypoScript van Daniel Koch. Realiseer je echter wel dat dit boek
(evenals het eerder genoemde) uit het Duits naar het Engels is vertaald,
en je dus soms in het Duits moet denken om te begrijpen wat er staat
en/of wordt bedoeld.

Het eerste en tot nu toe enige Nederlandstalige boek is het door mijn
collega Yvonne Klompenhouwer geschreven Handboek TYPO3, hetgeen ook voor
mij nog voldoende nieuws biedt om het eens lekker door te lezen.

Laat je niet ontmoedigen, maar besef dat TYPO3 een krachtig systeem met
helaas een heel stijle leercurve is.

Succes!

Ton Akveld

Nader Emami Salut schreef:
> [...]