[TYPO3-UG Dutch] tt_news documentatie

Dick Hoogendijk dick at nagual.nl
Tue Oct 16 11:28:36 CEST 2007

On Mon, 15 Oct 2007 21:55:31 +0200
"Peter Ruijter" <peter.ruijter at gmail.com> wrote:

Beste Peter,

Allereerst dit: ik stel je adviezen en hulp zeer op prijs. In de
afgelopen jaren (zelfstudie) op de weg linux -> FreeBSD -> solaris plus
bijbehorende software als mail- /webservers /textpattern /drupal heb ik
zelden Of nooit) de term RTFM naar mij toe zien komen.
Jij bent de eerste, zij het met een lacher.

> Als je displaySingle vervangt voor displayList dan krijgt je
> afbeelding een linkje als je een LIST laat tonen.
> Een beetje RTFM... ;-)

Mijn 'probleem' is meestal dat ik te snel te veel wil. Met Typo3
verdrinkt je al snel in het aantal manuals. Ik heb sinds ik twee weken
geleden met het systeem kennis maakte al een flinke stapel liggen (en
doorgelezen). Wel zijn inmiddels twee sites in de lucht die best
redelijk werken (moesten worden omgebouwd van textpattern naar typo3).
Ze zijn weliswaar eenvoudig, maar het raamwerk staat.

> Het is wellicht aan te raden om de
> http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/4.1.0/view/5/3/erbij
> te houden om eigen opties te configureren.

Mijn *probleem* blijft een beetje WAAR de code in te stellen. Moet dit
op de page waar je news schrijft, op de page die de lijst toont of op
de pagina voor het hele bericht? Of misschien in de template? Of bij de
constants? Je ziet het wel, deze zaken duizelen me nog wat. En dan
probeert het lastig uit als je niet zeker weet waar je moet zijn. De
enige manual die die zou kunnen ondervangen is waarschijnlijk de
Typoscript manual, maar die wilde ik toch nog even voorkomen ;-)

Ik hoop wel dat je begrijpt dat ik best wil leren.

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
++ http://nagual.nl/ + Solaris 11 09/07 ++