[TYPO3-UG Dutch] tt_news documentatie

Peter Ruijter peter.ruijter at gmail.com
Tue Oct 16 14:07:19 CEST 2007

Beste Dick,

Uiteraard begrijpen wij ook wel dat je je best doet en ik kan me voorstellen
dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Maar ik kan je gerust
stellen, hoe meer je met Typo3 werkt hoe minder "bomen" je tegenkomt.

Typoscript configuratie instellingen voor een bepaalde plugin kan je het
beste configureren in de Typoscript template van de website. Bijvoorbeeld in
jou situatie:

plugin.tt_news {
   displayList.image {
      imageLinkWrap >
      imageLinkWrap = 1
      imageLinkWrap.enable = 1
      imageLinkWrap.JSwindow = 1
      wrap = |
   }
}

Zo hou je alle configuratie netjes en overzichtelijk bij elkaar.

Wanneer je bijvoorbeeld op een bepaalde pagina waarop je de plugin wilt
laten draaien maar met andere configuratie instellingen. Dan voeg je op deze
pagina een ext. template toe waarop je voor die plugin alleen die velden
wijzigd die je ook gewijzigd wilt hebben. De TS templates werken namelijk
recursief. Bijvoorbeeld:

plugin.tt_news {
   displayList.image {
      imageLinkWrap >
      imageLinkWrap = 1
      imageLinkWrap.enable = 1
      imageLinkWrap.JSwindow = 1
      wrap = |
   }
}

Als je op een pagina geen javascript pop-up wilt hebben, als je op een
afbeelding klikt. Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Peter Ruijter
Bedrijvenweb Nederland B.V.

Tel: 0347 - 322 444