[TYPO3-UG Dutch] installatie 4.1.3

Dick Sijtsma typo3 at simplon31.nl
Tue Nov 13 10:47:37 CET 2007

Beste gebruikersgroep,

vorige week heb ik verslag gedaan van mijn  problemen met het
installeren van TYPO3 bij de webhoster STRATO. Van verschillende kanten
heb ik goede hints gehad. Toch is het mij met die hints niet zelf gelukt
om TYPO3 te installeren.
Gelukkig voor mij heeft een zeer welwillende gebruiker van deze
nieuwsgroep mij bijgestaan en de installatie voor mij geregeld. Hiervoor
ben ik hem zeer erkentelijk!

Wat het probleem geweest is:
-de webhoster staat het gebruik van symlinks niet toe. De oplossing
daarvoor was het maken van echte directories. Daardoor draait het nu wel
  maar wordt een eventuele upgrade naar een volgende versie wel lastiger.

Wat het voor mij als beginner lastig maakte is dat de symlinks wel als
zodanig aanwezig waren, na uitpakken van de .tar.gz maar kennelijk niet
op die manier functioneerden. Ik zal dat voor volgende gevallen goed
onthouden en daar dan ook op proberen te testen.

Na installatie bleek wel dat sommige parameters niet optimaal staan voor
PHP en TYPO3. Zo is de max memory size op 20 Mb gezet en de max
execution time staat op 0. Ook is image magick niet geïnstalleerd op de
server. Redenen genoeg om nog eens flink met Strato in discussie te gaan.

Verder wil ik bij deze nog iedereen die bij gedragen heeft bedanken voor
het helpen.

Vriendelijke groet,

Dick Sijtsma