[TYPO3-UG Dutch] installatie 4.1.3

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Sat Nov 10 00:44:10 CET 2007

Hoi Dick

Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat om de symlinks gaat.
Even vragen:
Hoe heb je de bestanden op de server gezet?
Als het via ftp is gebeurt staat de source dan in de webmap, meestal
public_html genaamd.

Het zou eigenlijk zo moeten zijn: als je bestanden upload, bijv
index.html dan staat hij in jouw webmap.
Als je dan www.website.nl gebruik krijg je dit bestand te zien.
Als je zowel de source als de dummy hebt geupload dan moet je :
www.website.nl/dummy gebruiken om de typo3 te zien.
Om in jouw geval naar de backend te gaan moet je dus
www.website.nl/dummy/cms/ gebruiken.

Als je dit hebt gedaan zou het moeten werken.

Ook is het zo dat sommige servers zo zijn ingericht dat de map
public_html(dus de webmap) een symlink is naar een map die ergens anders
staat.
Dit is dan iets van(in mijn geval) domains/website.nl/public_html
Als je dan zoals het eigenlijk hoort de bestanden die in de dummy staan,
in de webmap plaats en de source een map hoger, dat die map niet
geplaatst wordt in de werkelijke map. Logisch want de map public_html is
een symlink en niet de map daarboven.
De source komt dan niet in de map domains/website/  maar direct in de
basismap waar jij toegang hebt.

Als het zo is dat je de source in de dummy hebt geplaatst dan werkt het
niet omdat enkele mappen en bestanden gesimlinkt zijn naar een map hoger.

Mijn advies om het spul eerst op gang te krijgen is zet de source gewoon
in de webmap en dan de dummy in diezelfde map.
Hernoem de map dummy naar bijv site, en hou dan in de browser
www.website.nl/site, en www.website.nl/site/typo3 voor de backend.
Het installatiescript wordt dan www.website.nl/site/typo3/install

Verder moet je ook wel shell toegang hebben om eventueel de rwx rechten
te veranderen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Leen