[TYPO3-UG Dutch] storage pid

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Tue Nov 6 21:22:03 CET 2007

Hallo,

Ik heb in een formulier (met kickstarter gemaakt)
in de insertquery :
'pid'=> $GLOBALS['TSFE']->id
dit is pid waar de gegevens worden opgeslagen.

Alleen  $GLOBALS['TSFE']->id staat voor de pid van de pagina waar de
plugin staat.

Ik wil dit vervangen door de storage_pid uit de pages tabel.

Nu heb ik met debug($GLOBALS['TSFE']); wel het volgende gevonden:

$GLOBALS['TSFE']->page['storage_pid']

Deze geeft de juiste waarde terug, alleen nu is het zo dat als er geen
sysmap wordt opgegeven krijgt hij geen waarde mee (0 dus)

Ik kan me niet voorstellen dat ik nu een if statemant moet maken om
eerst te kijken of $GLOBALS['TSFE']->page['storage_pid'] 0 is en else
'pid'=> $GLOBALS['TSFE']->id te gebruiken.

Mijn vraag:
Hoe kan ik nu het beste de pid opgeven?

Alvast bedankt