[TYPO3-UG Dutch] storage pid

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Wed Nov 7 09:23:08 CET 2007

Leen,

Het is beter om de storagePid op te nemen in de configuratie van de
extensie (Typoscript en/of Flexform), eventueel recursief. Op die manier
houdt je de configuratie voor de extensie centraler. Bijna alle
extensies die gebruik maken van sysfolders als opslagplaats maken hier
gebruik van. In je extensie kun je dan opnemen dat wanneer
$this->conf['storagePid'} leeg is, de records gelezen moeten worden van
de pagina waarop de plugin geplaatst is, dus $GLOBALS['TSFE']->id;

Ik ben zelf geen voorstander van het gebruik van de General Storage
Page. Als er meerdere plugins gebruik van maken, dan dienen de records
van al deze extensies in deze map opgeslagen te worden, terwijl ik ze
juist allemaal in een eigen toebedeelde map wil plaatsen.

In jouw situatie moet je de plugin in de pagina plaatsen en vervolgens
de storagePid opgeven in de page record. Dat maakt het overzicht er niet
duidelijk op omdat de configuratie niet centraal geregeld wordt maar
over meerdere plaatsen. En ja, ook in deze situatie dien je een if
statement te gebruiken om te kijken of er een waarde ingevuld is in de
page['storage_pid'], maar is dat nou zoveel werk? :-)

Mijn advies dus: storagePid opnemen in de extensie.

Patrick