[TYPO3-UG Dutch] Rendering e-mail outlook 2007

Loek Hilgersom hilgersom at xs4all.nl
Wed May 30 23:47:19 CEST 2007

Hoi Thijs,

 > Een beetje off topic wellicht, maar vergeef me:
 >
 > Voor de mensen die in direct mail opgemaakte e-mails versturen via
 > bijvoorbeeld direct-mail:
 > outlook 2007 ondersteunt een aantal zaken niet meer, waaronder
 > _achtergrondplaatjes_:

Inderdaad een beetje off-topic, maar wel relevant voor iedereen die direct mail
met html-mail gebruikt, en dat zijn er wel wat op deze lijst.

> Erg naar. Hoe omzeilen jullie dit probleem?

Misschien door het vooralsnog zo hard mogelijk te negeren? ;-)
Ik kan niet goed inschatten hoe veel het al gebruikt wordt, maar ben er zelf nog
niet tegen aan gelopen. Gmail is ook behoorlijk mank en momenteel een groter
struikelblok, vooral als je mailingen naar particulieren gaan.

Wat Outlook 2007 betreft heb ik besloten nog even de kat uit de boom te kijken.
Als blijkt dat een grote groep ontvangers er problemen mee heeft moet er actie
worden ondernomen, en dan wordt het misschien zoiets als Bas suggereert: de
kleinste gemene deler.

Bij Campaignmonitor zijn ze er geen voorstander van, maar een alternatief zou
zijn je mailing in 2 extremen uit te voeren: een versie volledig in images
gieten, gecombineerd met een plaintext versie voor accessibility. Ik probeer ook
nog altijd enigszins compliant html te bouwen, maar als de moed me weer eens in
de schoenen zakt door m.n. Gmail en de nieuwe Outlook dan denk ik daar toch wel
over.

Erg goeie info overigens, van Campaignmonitor, kan ik iedereen aanraden die
html-mailings verstuurd!

Iemand overigens enig idee wat de rol van Lotus Notes is de emailclient stats?
Voor de volledigheid heb ik daarin ook maar eens wat tests gedaan, maar daar
wordt je niet blij van....

Groeten uit de donkere krochten van html-mail-land,
Loek