[TYPO3-UG Dutch] Rendering e-mail outlook 2007

Thijs Hakkenberg thijs at hakkenberg.com
Thu May 31 11:26:42 CEST 2007

Loek Hilgersom schreef:
> [...]
>  > bijvoorbeeld direct-mail:
>  > outlook 2007 ondersteunt een aantal zaken niet meer, waaronder
>  > _achtergrondplaatjes_:
>
> Inderdaad een beetje off-topic, maar wel relevant voor iedereen die direct mail
> met html-mail gebruikt, en dat zijn er wel wat op deze lijst.

> Misschien door het vooralsnog zo hard mogelijk te negeren? ;-)
> Ik kan niet goed inschatten hoe veel het al gebruikt wordt, maar ben er zelf nog
> niet tegen aan gelopen. Gmail is ook behoorlijk mank en momenteel een groter
> struikelblok, vooral als je mailingen naar particulieren gaan.

klopt. Gmail en outlook 2007 zijn het lastigst. Vervelend is dat in onze
ontvangersgroep Outlook 2007 al een aanzienlijk percentage beslaat...
> [...]
> worden ondernomen, en dan wordt het misschien zoiets als Bas suggereert: de
> kleinste gemene deler.
>
> Bij Campaignmonitor zijn ze er geen voorstander van, maar een alternatief zou
> zijn je mailing in 2 extremen uit te voeren: een versie volledig in images
> gieten, gecombineerd met een plaintext versie voor accessibility. Ik probeer ook
> nog altijd enigszins compliant html te bouwen, maar als de moed me weer eens in
> de schoenen zakt door m.n. Gmail en de nieuwe Outlook dan denk ik daar toch wel

Tja, het vervelende met promotiemails is dat je ze altijd opgemaakt wil
hebben, of het moet in de vorm van ' klik nu hier! ', wat ook weer niet
is wat je wilt.
> Erg goeie info overigens, van Campaignmonitor, kan ik iedereen aanraden die
> html-mailings verstuurd!

Ja, op http://www.campaignmonitor.com/blog/ kwam ik al de ontwikkelingen
van outlook tegen..