[TYPO3-UG Dutch] rss feed tt_news zonder ?id=xxx&type=100

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jun 12 23:19:22 CEST 2007

Beste Ric,

> Ik moet het zonder hulp van het echte bestand doen.... dus ik hoop dat
> dit werkt:
> Onderstaande zet je in je .htaccess bestand
> RewriteEngine On
> ^localpath(.*) /otherpath$1
> Dus
> RewriteEngine On
> ^index.php?id=117&type=100 /rssfeed$1
> Als rssfeed de naam moet zijn die je bedoeld.
> Laat maar weten of dit werkt.

Zoals gewoonlijk krijg ik met het mod_rewrite verhaal (apache v1.3) niets
aan de praat. Bovenstaande wilde dus niet en ik heb iets heel basaals
gedaan, zie hieronder:

RewriteEngine On
RewriteRule ^jordan.html$ test.html

Volgens mij betekent bovenstaande toch als je
www.jordanvanbergen.nl/jordan.html opvraagt dat hij dan de inhoud van
test.html laat zien?
www.jordanvanbergen.nl/test.html doet het, test maar uit maar die rewrite
(echt de simpelste vorm) wil echt niet als je het mij vraagt.

Enig idee iemand?

ik heb een .htaccess file. Moet die nog aan bepaalde rechten /
groepseigenaren voldoen? Krijg het dus met geen mogelijkheid aan de praat.
Iemand anders een SUPER simpel rewrite voorbeeld dat het altijd moet doen?

Groeten,
Jordan