[TYPO3-UG Dutch] CSS overschrijding probleem

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Fri Jun 8 16:51:21 CEST 2007

Hoi Taïno,

Als je de constructie, zoals je hieronder beschrijft, gebruikt, wat zie
je dan in de gegenereerde HTML?
Staan ze daar dan ook netjes onder elkaar en in de goede volgorde?
Dan heeft TYPO3 z'n werk goed gedaan.

Maar dan jou probleem. Je zegt dat de een de ander niet over schrijdt.
Wat bedoel je daarmee?
Of anders gezegd: Weet je hoe dat werkt?
Als je een tweede stylesheet hebt wil dat niet zeggen dat je daarmee de
eerste uitschakelt.
Alleen van die zaken die in de beide bestanden staan wordt de laatste
versie, dus uit het tweede bestand, genomen.
Heb je in je eerste stylesheet bv staan h2 {color:red} dan worden alle
h2's rood. Tenzij er in je tweede stylesheet bv staat h2 {color:bleu}.
Maar alleen het feit dat je een tweede stylesheet hebt "wist" de eerste
niet uit. Alleen de individuele waarden (beschouw ze als variabelen)
kunnen elkaars waarde veranderen.
En als je denkt dat juist dat niet gebeurt heb je 100 om 1 met een
tikfout te maken.
Ik zoek me zelf vaak wezenloos naar de fout in {backgound: yellow;} En
dan vraag ik me maar af waarom die ondergrond rood is, zoals ik in de
eerste stylesheet gezet had.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes,

Daniel