[TYPO3-UG Dutch] CSS overschrijding probleem

Bas v.d. Wiel j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Fri Jun 8 15:57:40 CEST 2007

Hallo Taïno,
Geen idee of ik je verhaal helemaal begrepen heb, maar het lijkt erop
dat je op het tweede niveau van de page tree een andere stylesheet wilt
gebruiken dan op het eerste niveau.

Wanneer je in de root definieert:

content.stylesheet.file = /pad/naar/stylesheet1.css

..dan kun je dat op dieper gelegen niveaus overschrijven door daar:

content.stylesheet.file >
content.stylesheet.file = /pad/naar/stylesheet2.css

van te maken.

De eerste regel wist de inhoud van content.stylesheet.file, de tweede
regel kent een nieuwe waarde toe. Zo weet je zeker dat je niet met oude
data blijft zitten.

Je kunt dit anders ook met constanten doen. Maak bijvoorbeeld een
constante aan in de root template:

stylesheetfile = /pad/naar/stylesheet1.css

In de setup van de root zet je dan:

content.stylesheet.file = {$stylesheetfile}

Vanaf dat moment kun je op elke plaats binnen de tree je stylesheet
bepalen door de waarde van de constante 'stylesheetfile' te zetten. Wil
je stylesheet 2 op je tweede niveau, dan definieer je daar de constante
gewoon opnieuw. Het setupveld hoef je dan niet meer aan te raken.

Met 'template on next level' kun je dit soort dingen in 1x voor een heel
tree-niveau met bijbehorende subpagina's regelen.

Succes!

Bas