[TYPO3-UG Dutch] Flash Video (FLV) players

Loek Hilgersom hilgersom at xs4all.nl
Sun Jan 7 18:57:59 CET 2007

Ik dacht even snel een flv-bestandje op een site te plaatsen, met keuze uit
diverse extensies moet dat toch lukken....
Maar helaas.

flvplayer leek veelbelovend, ziet er strak en lekker minimaal uit. Alleen worden
de afmetingen van het filmpje verkeerd weergegeven: het filmpje is eerst
vierkant en pas als je gaat afspelen neemt het de goede vorm aan. Zodra ik in de
Flexform de afmetingen instel verdwijnt de bediening zelfs onder het filmpje.
Erg slordig. Ook de 'full-screen' optie is een beetje optimistisch, die bied
hoogstens een iets groter beeld, maar de ruimte daarvoor wordt dan ook al op je
pagina geclaimd voordat je fullscreen activeert, ook niet erg fraai.

Zou mooi zijn het makkelijk te upgraden was naar de laatste versie van Jeroen
Wijerings Flash Video Player (www.jeroenwijering.com). Ik denk dat ik daar mee
aan de slag ga, maar misschien heeft iemand dat al gedaan, of handige
aanwijzingen die me werk besparen.

Voor het gebruik van mintflashmediaplayer moet ik eerst flash gaan installeren
om het meegeleverde fla-bestand om te zetten. Weet iemand of dat de moeite waard is?

De WEC Flash Media Player toont vergelijkbare nukken als de flvplayer; standaard
wordt het filmpje ca. 25px te laag geplaatst en valt daarmee wederom over
bedieningsknoppen.

Tenslotte sk_simpleflvplayer. Die doet alles wat ie moet doen, alleen komt het
met een zodanig pompeuze vormgeving dat ik daar toch liever van af zie.

Tips, ervaringen?
Groeten,
Loek