[TYPO3-UG Dutch] user toekennen aan dir

H.E. Weenink, Aristo WebDesign h.e.weenink at aristo-webdesign.nl
Thu Jan 4 08:06:59 CET 2007

Hallo Felippe,

Waarschijnlijk ontstaat je probleem omdat je ook ftp gebruikt om bestanden
te uploaden. Deze krijgen automatisch apache  unknown of zoiets als
eigenaar.
Kasper heeft dit ooit al eens prima uitgelegd, volgens mij in één van de
eerste install manuals.

In ieder geval adviseerd hij het volgende: (en mijn ervaring is dat je dan
ook onder php safemode = ON kunt werken)
* maak de eigenaar van de account ook lid van de group apache
En chmod alle bestanden naar  eigenaar:apache

Alle bestanden die door apache gemaakt worden (door de upload met ftp)
worden dan ook gelezen door de accounteigenaar.

Maar om dit te doen, moet je toegang tot de root hebben of een bereidwillige
host.

Succes, groet, Eef