[TYPO3-UG Dutch] user toekennen aan dir

Felippe van Eekhout feekhout at worldonline.nl
Wed Jan 3 16:56:23 CET 2007

Gegroet,

het valt mij op dat in de  uploads en de typo3conf/ext directory
(externe server) diverse directories een ander 'eigenaar' hebben dan
de reguliere directories van de typo3 site. De eigenaar is dan
'apache' waardoor is ze niet meer handmatig kan verwijderen (via
cpanel hostingbedrijf). Eea lukt wel met de extensie t3_quixplorer.
Nu ik na wat testen deze site weer wil schonen (volledig nieuwe Typo3
installatie) kan ik bovengenoemde directories niet meer verwijderen,
omdat typo3 al is verwijderd. Uiteraard kan het hostingbedrijf deze
nog verwijderen, maar wil het in de toekomt voorkomen.
Mijn vraag is dus of je ergens in de config kan aangeven welke
usernaam typo3 hanteert om een dir aan te maken?

Gr Felippe