[TYPO3-UG Dutch] In te stellen plaatje lukt - maar kan het ook als een background van een tabel?

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Thu Feb 22 14:07:16 CET 2007

Hoi Loek,

> Als je IMG_RESOURCE gebruikt ipv IMAGE krijg je alleen de bestandsnaam
> (plus relatief pad) als output. Dat kun je dan bijv. in je tag als style
> toevoegen.
> In je html:

Super, ik laat jouw voorbeeld hieronder staan. Had het zelf nu ook voor
elkaar, zie verder hoe ik het nu doe. Heb daar nog wel een vraag over (zie
onderaan):

> En TS:
> temp.bgimage = IMG_RESOURCE
> temp.bgimage {
> file = fileadmin/images/foto1.jpg
> file.import = uploads/media/
> file.import.field = media
> file.import.rec = 2
> stdWrap.wrap = style="background-image: url(|)"
> stdWrap.required = 1
> }
> Door de required toe te voegen zorg je dat de wrap niet wordt toegepast
> als er geen plaatje is.

Bovenstaande niet uitgetest maar ga er van uit dat het werkt. Ik heb het nu
zelf als volgt aangepast (is vergelijkbaar volgens mij):

----------------------
# Foto linksboven
----------------------
temp.topmaskimage=COA
temp.topmaskimage.5.stdWrap.wrap=<table border="0" cellpadding="0"
cellspacing="0" style="background: url(/
temp.topmaskimage.5= IMG_RESOURCE
temp.topmaskimage.5.file = fileadmin/images/foto1.png
temp.topmaskimage.5.file {
import = uploads/media/
import.field = media
import.rec = 2
file.height = 190
file.width = 120
}

temp.topmaskimage.10=IMG_RESOURCE
temp.topmaskimage.10.stdWrap.wrap=|) top left no-repeat;">

Werkt prima voor mij. Echter ben ik nog benieuwd hier naar:
temp.topmaskimage=COA

Vraag: Waar staat dit COA voor? Zal wel een dummy vraag zijn maar ik weet
het echt niet. Dit zijn volgens mij van die basis typo3 dingen waar je als
je met wat trial en error de boel aan de praat krijgt nooit duidelijkheid
over hebt gekregen waar het voor staat en wat het precies doet en waarvoor
het wel/niet noodzakelijk is.

Groeten,
Jordan