[TYPO3-UG Dutch] Wisselende headers

Bart Veldhuizen [V-INT] bart at v-int.nl
Wed Dec 12 08:09:06 CET 2007

Hoi Paul,

Op 12 dec 2007, om 7:39 heeft Paul Rijke het volgende geschreven:

> Hi Typo3-ers,
>
> Ik heb een TemplaVoila template met een header image in de css. Nu
> wil ik in bepaalde situaties een andere header plaatsen (met kerst
> bijv.) en ik vroeg me af op welke wijze ik dit het beste kan oplossen.

mijn favoriete oplossing: maak een gewone pagina aan met daarop een
content element dat je header graphic bevat. Hengel vervolgens met
TypoScript dat plaatje eruit en gebruik die in je TemplaVoila
template. Het grootste voordeel hiervan is dat content managers het
gemakkelijk zelf kunnen aanpassen en dat het, zoals je wilt, maar op
één plaats hoeft te worden bijgewerkt.

Ik doe dat vaak voor dingen als secundaire navigatie of copyright
teksten die onder iedere pagina moeten verschijnen. Een voorbeeldje
van de laatste (met wat fantasie kan je dat gemakkelijk aanpassen voor
een afbeelding):

TypoScript:

lib.copyright = CONTENT
lib.copyright {

	table = tt_content
	select {
		pidInList = 16
		orderBy = sorting
	}

}

en in de TemplaVoila DS:

<field_copyright type="array">
	<tx_templavoila type="array">
		<title>Copyright Text</title>
		<sample_data type="array">
			<numIndex index="0"></numIndex>
		</sample_data>
		<eType>TypoScriptObject</eType>
		<TypoScriptObjPath>lib.copyright</TypoScriptObjPath>
	</tx_templavoila>
</field_copyright>

Hopelijk heb je er wat aan!

Groet,