[TYPO3-UG Dutch] meerdere domeinen -> meerdere directories

Ton Akveld AT rode Lijn a.c.akveld at rodelijn.nl
Sat Apr 14 19:37:50 CEST 2007

Hi Rik,

Dat gaat wel lukken, alleen zul je behalve TYPO3 ook de DNS- en de
(Apache) webserver een en ander moeten 'vertellen'.

Uitgaande van Linux...

Stap 1: Installeer in de HTML-directory van de webserver de typo3
sourcetree:
bijvoorbeeld:
/.../.../htdocs/typo3_src-4.1.1
Stap 2: Installeer in de HTML-directory van de webserver meerdere
instanties van de dummy sourcetree en hernoem ze naar bijvoorbeeld cms1,
cms2 etc.:
/.../.../htdocs/cms1
/.../.../htdocs/cms2
Stap 3: Maak symbolic links in de cms-directories naar de sourcetree:
/.../.../htdocs/cms1/typo3_src -> ../typo3_src-4.1.1
/.../.../htdocs/cms2/typo3_src -> ../typo3_src-4.1.1

Nu heb je twee TYPO3-instanties cms1/index.php en cms2/index.php die met
dezelfde source werken.

Stap 4: Dan vertel je de webserver dat je deze twee domeinen hebt, één met
DocumentRoot /.../.../htdocs/cms1/
en de ander met
DocumentRoot /.../.../htdocs/cms2/

en ook de DNS-server moet het nodige weten:

Stap 5:
De domein www.typocms1.nl en www.typocms2.nl bevinden zich op de server
met ip-adres a.b.c.d

Succes!