[TYPO3-UG Dutch] Print Preview (Was: Re: templa voila voors en tegens)

Martin Poelstra m.l.poelstra at tue.nl
Wed Oct 25 14:55:08 CEST 2006

> Wil jij zo vriendelijk zijn om te vermelden waar je met typo een
> makkelijke oplossing voor
> print view kan zien/maken, want hier maak je heel wat mensen blij mee.

Als je je site netjes met <div>'s enzo hebt gebouwd, kun je met CSS heel
eenvoudig een (set) stylesheet(s) maken specifiek voor de printer.

Zie bijvoorbeeld www.tue.nl en druk vervolgens op Print Preview in de
browser. Je krijgt dan een totaal andere 'view' op de pagina, maar met
gebruikmaking van dezelfde HTML-code. Zo is er een hogere resolutie
TU/e-logo te zien, en is bijvoorbeeld de navigatie etc weggelaten.

In de source van de pagina kun je zien dat er een media="print"-attribuut in
de 'stylesheet-tag' is opgenomen. Makkelijker kan niet zou ik zeggen...

Grtz,
Martin