[TYPO3-UG Dutch] nieuwsitems invoeren in meerdere talen (repost, aangepast)

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Thu Nov 30 21:33:41 CET 2006

Joost,

Dit heeft niets te maken met tt_news. De formulierweergaves worden
geregeld door het backend van TYPO3 zelf. tt_news en elke andere
extensie geeft alleen aan wat er voor velden getoond moeten worden, in
welke volgorde en hoe deze velden ten opzichte van elkaar geplaatst
worden in eventuele paletten. Om dit te veranderen is geen eenvoudige
taak en dien je verstand te hebben van de core. Eventueel zou je een
eigen module kunnen schrijven die dit doet, maar ook hier geldt dat er
veel tijd in gaat zitten (ik praat hier niet over enkele dagen).

Hoe zou je dit op willen lossen met de RTE velden? Voor 2 RTE's naast
elkaar moet je toch een behoorlijke schermbreedte hebben, wil je niet
horizontaal scrollen.

Ik heb zelf sites draaien met 25 talen en eerlijk gezegd zie ik hier
geen heil in.

Er komt teveel bij kijken en daardoor raadt ik je aan dit nog eens ter
overweging te nemen. Zeker omdat je, correct me if I'm wrong, mede door
de vraagstelling, weinig tot geen ervaring hebt met extensies schrijven.
Af en toe moet je, en je klanten, leren om te gaan met de manier waarop
een applicatie is geschreven.

Patrick