[TYPO3-UG Dutch] KRITIEK: standaard RTE htmlarea is niet best....

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Mon Nov 27 21:15:50 CET 2006

Hey Rob,

> Is weer ff geleden.

Ja, ik heb af en toe weer eens een typo3 vraag omdat ik de tijd goed moet
indelen ;-) Dus kom soms maanden niet aan typo3 toe. Ik zorg er wel altijd
voor dat ik up-to-date met de typo3 versies blijf en dan krijg je soms dit
soort vragen zoals over HTMLArea ;-)

> De htmlarea RTE kan inderdaad lastig doen. Dit ligt niet aan bug's maar
> eerder aan de complexciteit van deze RTE.
> net zoals met TYPO3 kan je zeer veel zaken gaan aanpassen, wat voor
> sommigen een voordeel is, voor anderen dan weer een nadeel.

Klopt, maar waar ik van baal is dat de default instellingen, dus als je de
extensie geinstalleerd hebt RAAR doet ;-) Dit was bij alle andere RTE's tot
nu toe niet zo. Die stonden default voor 98% voor alle "klanten" goed. Bij
de default instellingen van HTMLArea geldt dat het merendeel van de klanten
klaagt. Wat mij betreft moet de default instellingen van htmlarea dus weer
anders ingesteld worden en kunnen de fancy instellers onder ons vanuit daar
aan de slag. Dat lijkt mij de juiste weg.

En of het probleem van achter een link staan en dan backspace drukken zodat
de link weer verdwijnt (wat dus niet werkt in default instellingen HTMLArea)
echt op te lossen is is mij een raadsel.

Groeten,
Jordan van Bergen