[TYPO3-UG Dutch] KRITIEK: standaard RTE htmlarea is niet best....

Rob De Vries spam_this at pandora.be
Mon Nov 27 09:37:09 CET 2006

Hey Jordan,

Is weer ff geleden.

De htmlarea RTE kan inderdaad lastig doen. Dit ligt niet aan bug's maar
eerder aan de complexciteit van deze RTE.
net zoals met TYPO3 kan je zeer veel zaken gaan aanpassen, wat voor
sommigen een voordeel is, voor anderen dan weer een nadeel.

De meeste problemen die ik gelezen heb in je mail hebben dan ook meer te
maken met instellingen van de RTE dan met de RTE zelf.
behalve het 'crash' probleem, wat mij eerder lijkt op problemen met je
klant zijn browser / pc instellingen.

Een werkende setup (TS config voor de RTE) hier plaatsen lijkt me ook
niet veel zin te hebben. Deze zijn voor iedereen verschillend.
Mijn raad: copieer de demo TS van de RTE en plak deze in je root TS
config. Vertrek vanuit deze instellingen en stip down tot je enkel nog
maar het nodige over houd.
Als je deze code goed bestudeerd zal je vanzelf de meeste zaken tegen
komen diie jou (bugs( vertonen (zooals het strippen van p's, plaatsen
van extra icons bij links etc ...)

Gebruik dan deze code voor al je andere projecten.

Misschien ook een raad, is toch hetgeen wat ik meeste doe.
Geef je klant enkel dat wat hij echt nodig heeft: hoe meer toeters en
belle, hoe complexer het wordt voor je klant, en hoe meer kansen op
foute handelingen door je klant.

Ach, wie heeft er nog niet gevloekt op de RTE ;)

good luck

Rob