[TYPO3-UG Dutch] Lange titel

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Wed Mar 22 11:23:50 CET 2006

Rob Kamp schreef:
> Hoi Allemaal,
>
> Heeft iemand ervaring met lange titels. Wij zijn bezig met een
> meertalige website, zowel engels als russich. Het eigenaardige is dat in
> het russisch de teksten veel langer zijn, dus ook van de titels. Soms
> zelfs zo lang dat we bij het opslaan foutmeldingen krijgen,
> bijvoorbeeld: " 102: These fields are not properly updated in database:
> (header) Probably value mismatch with fieldtype.".
>
> Heeft iemand bovenstaand probleem ook gehad, en heeft hij/zij dat
> opgelost, laat het me alstublieft weten.

Hoi Rob,

Patrick's posting was als een plumeau die mijn herinneringen afstofte.
Ineens bedacht ik dat er in de install tool bij All een optie is waarmee
je je database veld kunt oprekken. Een snelle blik, even knippen en
plakken en thatha (groninger zeker):

[multiplyDBfieldSize]
Double: 1-5: Amount used to multiply the DB field size when the install
tool is evaluating the database size (eg. "2.5"). This is useful if you
want to expand the size of fields for utf-8 etc. For western european
sites using utf-8 the need should not be for more than twice the normal
single-byte size (2) and for chinese / asian languages 3 should suffice.

Ik hoop dat dit je helpt.

Laat je 't even weten?

Succes,

Daniel