[TYPO3-UG Dutch] tt_news image recht uitlijnen

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Mon Jun 26 16:47:20 CEST 2006

Beste Ben / Patrick,

> Voor een goede doelensite zou ik het erg belangrijk vinden dat alles in
> CSS gebouwd wordt en niet middels tabellen. Zo'n site dient toch wel te
> voldoen aan accessibility voorwaarden. Je moet toch wel toegeven dat de
> gebruikte HTML wel erg old-skool is. (HTML 4.0 Transitional????)

Zeker old-skool ;-) Echter moet niemand vergeten dat wij allemaal fulltime
voor een baas werken en Stichting GeefGratis vrije tijd en onbezoldigd werk
is. Via Stichting GeefGratis hebben we inmiddels al meer dan 1,1 miljoen
euro bijgedragen aan de goede doelen wereld in Nederland en besteden we dus
liever onze geringe tijd aan het aanbieden van de diensten die de goede
doelen geld opleveren dan tijd stoppen in het omzetten van een <table>
structuur naar een CSS structuur. Tuurlijk is CSS beter etc etc etc alleen
kost het ook meer tijd om het in alle browsers er goed uit te laten zien.
Dit is nu net de tijd die we niet hebben ;-)

Dus ja, CSS is 100x beter, maar onze geringe vrije tijd is bedoeld om de
diensten op een zo goed mogelijk peil te houden en de normale gebruiker van
internet weet niet eens wat CSS is zolang de site het maar doet. Dus voer
voor technische ontwikkeling is bekend bij ons echter interesseert een
normale internetter die hier dus geen kaas van gegeten heeft dit helemaal
niets.

> Mag ik jullie erop wijzen dat het CMS TYPO3 is en niet Talpa/Babeln, zoals
> aan de onderzijde van elke pagina wordt getoond. Iets in de trand van
> 'ontwerp en realisatie: Talpa/Babeln' is prima.

Dat is een goeie opmerking, is direct aangepast.

> Wat betreft de plaatsing van de image, hierin heeft Ben helemaal gelijk!

Klopt en we gaan er ook wel tijd in stoppen maar dan geldt dat ik weer de
template moet gaan aanpassen zodat hij op alle browsers functioneert zoals
die moet functioneren. Dus zal ooit wel zover komen maar ik hoopte dat
iemand gewoon een snelle truuk wist om img align="right" in de template van
tt_news single view te krijgen voor plaatjes. Blijkbaar niet en moet het
perse met CSS ;-( Nu maar de tijd vinden.

Vrijwilligers die mee willen werken aan de GeefGratis typo3 powered
websites?

Groeten,

Jordan van Bergen
voorzitter Stichting GeefGratis