[TYPO3-UG Dutch] enkele vragen omtrend DAM

Diederik van Veen crz_06 at hotmail.com
Fri Feb 24 10:44:55 CET 2006

Heb nog geen tijd gehad om te experimenteren met DAM of om de docs goed door
te lezen (heb er nog geen toeleiding voor gehad, tot nu toe volstaat het
huidige systeem). Maar toch even wat kleine vraagjes om het geheel wat
duidelijker te krijgen voordat ik er mee begin.

1) Wat is nu precies het voordeel van DAM tov van het oude systeem. Is het
alleen dat je meta data aan je files kan toevoegen en deze dus kan
doorzoeken en rangschikken of is het meer

2) Zie in de TER heel veel DAM addons. Zijn deze bij de typo3 v4.0 release
overbodig omdat ze dan in DAM 1.0 ingebakken zitten? of zijn dit gewoon
aanvullingen op een kale basis extensie, welke pas tot volle glorie komt met
de addons. ZO ja, welke extensies zijn dan echt handig (ik noem een FE
download list?)

3) Wat ik graag zou willen is een functie die MIME type ondersteund. Dus
download link naar een *.avi moet een avi-.gif plaatje voor de download link
laten zien. Is dit reeds mogelijk met een van de DAM extensies?

Dank