[TYPO3-UG Dutch] templavoila tov normale html template

Eduard Renger eduard at renger.info
Fri Feb 3 13:26:57 CET 2006

>Dus als ik goed begrijp wordt er door templavoila helemaal geen html
>template gegenereerd, maar is het compleet TYPOscript. Als dat zo is,
>hoe voeg je dan bv een search box toe (ext:macina searchbox). Deze moest
>je vroeger (hoor mij nu ;) )dmv markers positioneren in je main html
>template. Hoe doe je zoiets nu met templavoila

Heel eenvoudig door in Templavoila de container aan te klikken waar je de
macinasearch box wilt hebben. (bijv een div tag) en die als Typoscript
object te definieren en een naam te geven die lib.search of zo heet.
In je typoscript setup definieer je dan net als vroeger :) dat je de
macina search box in je lib.search object wilt kopieren.
Dus ipv met markers in je template te werken, klik je ze nu gewoon aan in
de backend. Kind kan de was doen ... kon vroeger ook natuurlijk, maar is
nu allemaal wat makkelijker (in mijn ogen, vergis je niet, gemak is
subjectief. Ik vind dit makkelijker, de ander vindt de template parser
makkelijker)

Of de mogelijkheden helemaal hetzelfde zijn weet ik niet. Ik weet bijv
niet hoe je vroeger een flexible content object zou hebben moeten maken.

gr.
Eduard