[TYPO3-UG Dutch] bodytext

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Wed Dec 27 20:37:13 CET 2006

Hoi Leen,

Leen Strijk schreef:
> Hallo Daniel,
>
> Met standaardtext bedoel ik de gewone content tekst.
> Ik dacht dat ik dit met :
> zou kunnen doen, maar het wordt niet gegenereerd.
> Overigens heb ik deze in de constant editor aangepast, bij:
> content / content'text' / Bodytext wrap
> De regel :
> verschijnt dan in de constants bij info/modify.

Het lijkt wat zeikerig, maar als je een antwoord wilt voor je probleem
moet je de vraag wel zo stellen dat een ander er wat mee kan.

Ik begrijp nu dat je de tekst helemaal niet wilt aanpassen, maar alleen
het lettertype.

In mijn vorige bericht vroeg ik of die door jou gewenste stijl wel
meekomt naar de pagina zoals die getoond wordt.
Maar daar heb je nog niks van gezegd.

  > Ik kan wel in rte de font en maat opgeven maar dan moet het bij elke
> pagina. Ik wil het over de hele site opgeven.

Met 1 regel in je stylesheet ben je er!
Kijk even in de gegenereerde source naar een geschikte class. Ik denk
dat je dan tegen de class bodytext aan loopt.

In je stylesheet zet je .bodytext {font-family: xxxx yyyyy zzzz;
font-size = 11px;}
Ik zou me niet aan 1 font ophangen. Want er is een gerede kans dat de
argeloze bezoeker jouw Garamond niet op zijn PC heeft. Welk lettertype
moet er dan gebruikt worden?

Groeten,

Daniel