[TYPO3-UG Dutch] 1 extensie 2 keer gebruiken

Maarten Mandemaker maartenmandemaker at gmail.com
Tue Dec 19 08:47:27 CET 2006

Beste Patrick,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb de extensie "iwi_img_catalog" bewerkt. Geen extensie waarbij veel zal
worden geüpdate denk ik.. maar toch een punt om over na te denken.

Deze extensie is officieel bedoelt als een soort van image gallery, ik ga
hem echter gebruiken voor een website van een kledingwinkel. Ik heb de
extensie zo bewerkt dat iemand die geen kennis van typo3 heeft hem toch
eenvoudig kan gebruiken.

Onderdelen gemaakt/verbouwd:

- Tca en sql aangepast voor extra backend velden.
- Markers toegevoegd voor de template.
- Template aangepast (uiteraard in een nieuw bestand waarnaar verwezen wordt
in de typoscipt template).
- Wat dingen eruit "gesloopt".

Nu wil ik deze extensie ook gebruiken voor een andere website, maar deze
mensen willen geen kleding, maar soorten voertuigen opvoeren. Hiervoor wil
ik dus bijvoorbeeld de naam van de backend velden aanpassen. (maar die heb
ik nu direct in de tca en sql veranderd)

Vandaar mijn idee om de extensie te kopieren en nogmaals te bewerken, maar
dan met andere backend velden/markers.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat Xclassen is, ik ben altijd
meer gebruiker geweest, maar sinds korte tijd ook bezig met het naar eigen
hand zetten van extensies.

Met vriendelijke groet,

Maarten Mandemaker