[TYPO3-UG Dutch] Meedere domeinen in 1 omgeving

Martin Poelstra m.l.poelstra at tue.nl
Fri Dec 15 12:46:20 CET 2006

Hoi Fred,

> Nu is het de bedoeling dat de boom tot aan Duits onder het adres
> http://www.domein.nl te benaderen is. En de duitse boom onder
> http://www.domein.de . Hoe krijg ik dit voor elkaar? Wat moet ik dan
> waar installeren? Kan dit gewoon allemaal op 1 server draaien? Of
> moet ik toch op twee servers iets installeren? En hoe ga ik hier mee
> om binnen Typo3? Zijn er extensies voor of moet ik bestanden gaan
> aanpassen?

Je laat alle domeinnamen naar dezelfde webserver verwijzen. Vervolgens maar
je een virtual-host met de naam domein.nl, en geef je www.domein.nl,
domein.de en www.domein.de op als Alias voor die virtual-host. Of, als je
gescheiden logfiles wilt, kun je het makkelijkst gewoon twee virtual-hosts
aanmaken, die dan wel allebei dezelfde document-root hebben.

Vervolgens maak je op de pagina's "Nederlands" en "Duits" zogenaamde
domainrecords aan, met als 'inhoud' "domein.nl", "www.domein.nl" en
hetzelfde voor .de.

En Klaas is Kees!

Grtz,