[TYPO3-UG Dutch] lost relation

Geurt van Steenbeek geurt.van.steenbeek at hetnet.nl
Mon Dec 11 17:20:10 CET 2006

From: Daniel Doesburg <daniel at typo3-nl.eu>

Subject: Re: [TYPO3-UG Dutch] lost relation

To: typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de

         <mailman.1.1165704087.6123.typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de>

Hoi Geurt,

Eerst mijn complimenten. Jij komt direct met je voor en achternaam op de

lijst. En dat vinden de meeste mensen die op deze lijst van tijd tot

tijd antwoord geven fijn. Anders is het net of de vragensteller iets

achter te houden heeft.

En je zegt dat je er voor het eerst bent. Dus mag je fouten maken.

Nu je eigenlijke vraag:

Ik zou je graag helpen, maar ik heb 2 problemen.

1. Ik heb veel moeite om mensen te begrijpen

2. Ik ben niet helderziend

Als jij mij een beetje helpt zal ik zien of ik jou kan helpen.

Ik knip even weg wat er volgens mij niets mee te maken heeft. Maar

corrigeer me als ik mis knip.

 > inhoud van de site wordt aan de front end niet

> meer getoond.

Ineens?>> Ja ineens en

Alle pagina's?

> De snelkoppeling is gelijk gebleven,

Welke snelkoppeling? Is dat essentieel? En hoe bedoel je gelijk

gebleven? Als je direct de pagina waar die snelkoppeling mee gelinkt is

opvraagt, gaat het dan wel goed?

> aan de settings heb ik

> niets veranderd.

Er zal tussen dat er wel iets was en dat er niets meer was iets gebeurd

zijn?

Want het ging toch eerst goed? Of begrijp ik dat ook niet goed? En nu niet
meer.

Dan moet er toch iets gewijzigd zijn. Let wel, ik zeg niet dat JIJ iets

gewijzigd heb, alhoewel ik dat wel vermoed. Maar als het niet meer doet

wat het deed is er ontegenzeggelijk iets veranderd.

>Maar het enige wat ik krijg is een leeg scherm. Wel wordt

> er nog naar mijn css-bestand gekeken, want de pagina die zich opent

>heeft de  kleur die ik daar heb vastgelegd.

Ook dat kun je in de bronkode zien, maar is nu even niet interessant.

> Kijk ik naar de broncode, dan is het

> gedeelte tussen de body tags leeg.

Dan gaat er dus ergens iets niet goed.

Ben je dat met mee eens?

En eerst ging het wel goed. Toch?

What's the difference that makes the difference?

En jij bent in mijn geval (denk aan mijn 2 gebreken) degen die daar

licht in zou moeten kunnen brengen (4 werkwoordsvormen achter elkaar).

> Uren ben ik aan het zoeken geweest. Op een gegeven moment kwam ik op

> het idee om de site eventueel te exporteren en onder te brengen in een

> nieuwe omgeving.

Hoe kom je op zo'n idee? Wat is de achtergrond? Waarom zou je dat doen?

> Dat lukt niet. Bij de root van de site

Spraakverwarring! Wat bedoel je met "Bij de root van de site"? Welke

root? Frontend de home pagina? Of backend het wereldbolletje?

> wordt gemeld dat er een

> lost relation is tussen de pagina's.

Hoe en wanneer wordt dat gemeld? Bij het exporteren?

Bij het importeren? Of daarna?

Zomaar spontaan van tijd tot tijd? Of als er iemand iets met de site doet?
Je zou zefs kunnen zeggen dat je er dus wel op vooruit gegaan bent want

eerst werd er niets getoond.

het rood LOST RELATION

Wordt dat alleen bij de root gemeld, wat dat dan ook maar zijn moge, of

bij meerdere pagina's?

> Maar hoe krijg ik die dan weer goed?

Dat is de juiste vraag op het verkeerde moment.

Eerst zou een beetje duidelijk moeten zijn wat er gebeurt, dan waar dat

van komt en pas als laatste "hoe krijg ik dat weer goed".

> Kortom, ik hoop dat iemand me kan helpen, waarvoor bij voorbaat mijn

> hartelijke dank.

Er is vast wel iemand die je kan en wil helpen.

En ik zou je ook graag helpen. Maar zo kan ik het gewoon niet. Dus als jij
mij nou een beetje helpt door je probleem op een voor mij

begrijpelijke manier onder woorden te brengen komen we hopelijk een stuk

verder . . .

Geef zoveel mogelijk informatie. Golive, MTB of TV? 3.8 of 4.0x? etc.

'k Ben benieuwd.

Groeten,

Daniel

Vriendelijke groet