[TYPO3-UG Dutch] Nog maar eens wat community uitleg (ondertitel: door schade en schande wijs geworden)

Janno Schouwenburg janno at euronet.nl
Fri Apr 28 12:26:25 CEST 2006

Ja, zo hebben wij (jawel, het wij gevoel) nu een aantal Nederlandstalige
handleidingen die overlappend zijn. Meerdere mensen hebben zich dus hier
voor ingezet, maar hoe nu verder? Moeten we nu wachten op een paar
enthausiastelingen die de handleidingen verzamelen en de beste gemene deler
proberen te maken zodat we straks weer een paar verbeterde maar overlappende
handleidingen hebben, of zullen we er één pakken die er op het het eerste
gevoel goed uit ziet, in een wiki plaatsen en hopen dat anderen deze gaan
verbeteren... Ik begrijp de terughoudendheid van Sander trouwens wel, we
hebben allemaal een grote mond over hoe het zou moeten gaan, maar het komt
uiteindelijk zelden op een groepsinspanning maar meestal op de inspanning
van een individu aan. Een wiki is wat dat betreft zeker geen zaligmakende
oplossing. Het eerst wat gebeurt als er iets op een wiki geplaatst wordt is
dat er discussies ontstaan over de aanpak, opzet, doel etc. in plaats van
produceren. Maar goed, voor een paar nl handleidingen zijn we in ieder geval
wel al in de fase terecht gekomen dat een wiki zinvol is. Sander, zijn jij
en Ben bekend met wiki implementaties of zou het handig zijn iemand uit onze
(wederom het wij gevoel) community te vragen hierbij te helpen?

Groeten,

Janno

news:mailman.1.1145950883.18822.typo3-ug-dutch at lists.netfielders.de...