[TYPO3-UG Dutch] OVer TYPO3.nl

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV ric at -NO-SPAM-alternet.nl
Fri Apr 21 15:19:35 CEST 2006

Ries van Twisk wrote:
> Even een paar vragen en opmerkingen vanuit mijn kant.
>
> 1) De mailinglijst regels. Is deze verschillend dan voor andere
> typo3-english typo3-dev lijsten?

Volgens mij zijn er geen duidelijke regels, eerder netiquette. Als deze
niet ergens staan, dan zou dat wel ergens terug te vinden moeten zijn,
en dan lijkt mij de typo3 portaal de plek bij uitstek.

> 3) Waar/hoe kan ik toegang krijgen tot de configuraties van typo3.nl?
> Omdat typo3.nl ervoor de leden van Nederland is denk ik dat het een goed
> idee is
> dat we de set-up op een site kunnen bekijken, demo inlog misschien op
> een ander domein?

Volgens mij zou er dan meer iets van een handleiding/beschrijving moeten
zijn van hoe is de typo3 portal site gebouwd. Is direct een goede
handleiding voor beginners. En gevorderden kunnen er altijd wel iets van
opsteken.

> 4) Ik lees dit : De expertise die Netcreators heeft op dat gebied heeft
> tot gevolg dat steeds meer bedrijven zich tot ons richten voor de bouw
> van toegankelijke websites. Op dit nieuws bericht.
> http://www.typo3.nl/nieuws/nederlands/bericht/newstypo3org-xhtml-strict/

> Mijn Opmerking: Voor typo3.nl denk ik dat we er goed aan doen om
> typo3.nl objectief te houden, we praten dus dat typo3 de mogelijkheid
> bied om XHTML-strict te genereren. Niet dat Netcreators dit zo kan
> implementeren.

Mee eens. Dit is meer bedrijfsnieuws wat op een corporate site thuis
hoort. Volgens mij waren er op de TYPO3 dag duidelijke richtlijnen
besproken wat voor soort nieuws je plaatst en wat niet. Dit is meer
reclame dan nieuws.

> kans te geven. (ik zie nu totaal 4 bedrijven geregistreerd).
Tja, raar he...

  Voor mij is
> ook 150 euro veel, echt waar…..

Misschien is het een idee om ook mee te laten wegen hoe actief iemand is?

Jij werkt in ieder geval aan extensions, dat is zeker wel iets waard
voor de community.

> Ik begrijp het initiatief van netcreators, en ik denk zeker dat ze een
> speciaal plaatsje op de site verdienen [gesponsord door Netcreators]
Die 'zegel' staat er al. ;)

> maar ik denk dat het nu veel te veel een netcreators website is dan een
> typo3.nl community site.

Vandaar dat Google beter werkt....

Maar misschien is het iets dat de functie Typehead rouleert of dat de
TYPO3 community in NL/BE meer objectief geleidt wordt.

--

Met vriendelijke groeten, kind regards,

Ric van Westhreenen

alterNET Internet B.V.
TYPO3 Development - Support - Detachering - Training
http://www.alternet.nl/