[TYPO3-UG Dutch] OVer TYPO3.nl

Ries van Twisk typo3 at rvt.dds.nl
Fri Apr 21 14:44:55 CEST 2006

Even een paar vragen en opmerkingen vanuit mijn kant.

1) De mailinglijst regels. Is deze verschillend dan voor andere
typo3-english typo3-dev lijsten?
Ik zie regelmatig op lijsten dat je je naam MOET gebruiken, echter dit
is een suggestie op de typo3-english lijsten, het moet dus niet. In
sommige gevallen willen mensen om verschillende reden anoniem blijven.
Ik denk dat we dat moeten respecteren.

2) Onder http://www.typo3.nl/communicatie/ denk ik dat we ook #typo3 ope
freenode.org erbij kunnen zetten. Het aantal gebruikers groeit vanaf 16
maanden geleden van ongeveer 15 gebruikers tot nu gemiddeld 50
gebruikers. Per dag.

3) Waar/hoe kan ik toegang krijgen tot de configuraties van typo3.nl?
Omdat typo3.nl ervoor de leden van Nederland is denk ik dat het een goed
idee is
dat we de set-up op een site kunnen bekijken, demo inlog misschien op
een ander domein?

4) Ik lees dit : De expertise die Netcreators heeft op dat gebied heeft
tot gevolg dat steeds meer bedrijven zich tot ons richten voor de bouw
van toegankelijke websites. Op dit nieuws bericht.
http://www.typo3.nl/nieuws/nederlands/bericht/newstypo3org-xhtml-strict/

Mijn Opmerking: Voor typo3.nl denk ik dat we er goed aan doen om
typo3.nl objectief te houden, we praten dus dat typo3 de mogelijkheid
bied om XHTML-strict te genereren. Niet dat Netcreators dit zo kan
implementeren.

5) De footer op typo3.nl daar staan een copyright regel nav Netcreators.
Nu is dit altijd moeilijk ivm copyrights. Echter ik denk dat we er
alleen disclaimer van moeten maken. Zonder Netcreators. Kijken we naar
typo3.com dan zien we daar geen 'Curby Soft Multimedia' staan. Typo3.nl
is voor de Nederlandse community, uiteraard kunnen we ergens neerzetten
dat netcreators (die overigens een prachtige site heeft gemaakt) deze
site heeft gemaakt en sponsort. Maar we moeten voor die bedrijven die
Typo3 Consultant, integrators etc zoeken het niet 'te gemakkelijk' maken
en dat ze direct ze direct netcreators uitkiezen als partner. Het wordt
dan voor ons kleine freelancer moeilijker om in het freelancer water te
zwemmen.

5) Kijk ik naar de bedrijven lijst zie ik een lijst van 31 Netcreators
referenties staan. Zou het niet beter zijn 1 referentie per bedrijf? Dit
om ook de freelancers die zeker niet zo veel referenties hebben ook een
kans te geven. (ik zie nu totaal 4 bedrijven geregistreerd). Voor mij is
ook 150 euro veel, echt waar…..

Ik begrijp het initiatief van netcreators, en ik denk zeker dat ze een
speciaal plaatsje op de site verdienen [gesponsord door Netcreators]
maar ik denk dat het nu veel te veel een netcreators website is dan een
typo3.nl community site.

met vriendelijke groet,
Ries van Twisk

--