[TYPO3-UG Dutch] OVer TYPO3.nl

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Fri Apr 21 16:16:05 CEST 2006

Ric van Westhreenen | alterNET Internet BV wrote:

> Volgens mij zijn er geen duidelijke regels, eerder netiquette. Als deze
> niet ergens staan, dan zou dat wel ergens terug te vinden moeten zijn,
> en dan lijkt mij de typo3 portaal de plek bij uitstek.

Ik ben het met Ric eens dat er rekening gehouden moet worden met de
netetiquette, alhoewel ik niet weet of het NL/BE-portal daarvoor de
perfecte plek is. Ik kan me voorstellen dat veel gebruikers rechtstreeks
naar de NL-nieuwslijst gaan zonder typo3.nl te raadplegen. Af en toe
mensen wijzen op de omgangsvormen kan geen kwaad. Ik doe dit al
regelmatig met mensen die het blijkbaar niet afleren om nieuwe threads
in een bestaande thread te openen.

> Volgens mij zou er dan meer iets van een handleiding/beschrijving moeten
> zijn van hoe is de typo3 portal site gebouwd. Is direct een goede
> handleiding voor beginners. En gevorderden kunnen er altijd wel iets van
> opsteken.

Een handleiding zou misschien wel goed zijn.

> Mee eens. Dit is meer bedrijfsnieuws wat op een corporate site thuis
> hoort. Volgens mij waren er op de TYPO3 dag duidelijke richtlijnen
> besproken wat voor soort nieuws je plaatst en wat niet. Dit is meer
> reclame dan nieuws.

+1

> Tja, raar he...

Dit lijkt wel een antwoord van Daniel Doesburg :-))
>  Voor mij is

> Misschien is het een idee om ook mee te laten wegen hoe actief iemand is?
>
> Jij werkt in ieder geval aan extensions, dat is zeker wel iets waard
> voor de community.

Kijk, hier hebben we nou wat aan. Hier ben ik het dus volledig mee eens.
Ries is inderdaad behoorlijk actief in de community en zie ik dan ook
als een professional. Ik begrijp de regels die opgesteld zijn, maar die
zijn niet bepaald door de Usergroup. Zelfs opname in de lijst van
typo3.org is gratis en niet alleen voor Association members. Typo3.com
is begrijpelijk een ander verhaal. Agendapunt voor de volgende UG.
Noteert u even mee?

> Die 'zegel' staat er al. ;)

> Vandaar dat Google beter werkt....
>
> Maar misschien is het iets dat de functie Typehead rouleert of dat de
> TYPO3 community in NL/BE meer objectief geleidt wordt.
Tja, door mijn bemoeienis hoopte ik hier al het een en ander aan te
kunnen veranderen. Hierin ben ik net als Netcreators tegen het feit
aangelopen dat bijna niemand ergens aan mee wil helpen in de
Nederlands/Belgische community. Er zijn een handjevol mensen, buiten
Netcreators om, actief in dit geheel. Het is een beetje frustrerend als
iedereen mee zit te knikken met het verhaal van Kasper als het gaat om
een bijdrage te leveren op wat voor vlak dan ook (en dan bedoel ik niet
het vlak waarmee je stil op een stoel gaat zitten) en vervolgens op
dezelfde voet verder gaat. Iedereen was het er stellig mee eens dat er
meer moet gebeuren in de NL/BE community, en vervolgens blijft het weer
stil. Wat was de lijfspreuk ook alweer? Oh ja, "Enabling people to
communicate". Doe dat dan ook, of kunnen we geen Engels lezen? :-))

Dus handen uit de mouwen. Meld je aan om de volgende UG-dag te
organiseren, vertalingen te doen, handleidingen te schrijven, een
workshop te organiseren (over een onderwerp waar je bijvoorbeeld zelf
wat van wil weten) en wat je allemaal niet meer kunt verzinnen om de
NL/BE community te steunen.