[TYPO3-UG Dutch] Beste template methode

Bas v.d. Wiel bas at extranet.kompas-media.nl
Thu Apr 13 20:05:31 CEST 2006

Jan Blom wrote:

>Ik ben al een poosje aan het ploeteren met de TemplaVoila extensie en
>het het modern template stuk al meerdere keren doorgelezen, maar wat is
>nu voor een doorgewinsterde PHP/MySQL/CSS/HTML pro de beste methode om
>templating in Typo3 (4.0) toe te passen.
>
>Persoonlijk krijg ik met TemplaVoila het gevoel de controle kwijt te raken.
>
>Wat is jullie mening?
>
>Groeten,
>Jan Blom

Hoi Jan,
Persoonlijk zweer ik bij handmatige TypoScript zonder autoparser of
HTML-files. Dat geeft me, vind ik, de meeste controle over de HTML die
uiteindelijk de pagina vormt.  Het duurt weliswaar langer, maar ik zou
de flexibiliteit niet graag opgeven.. TemplaVoila heb ik al vrij lang
niet meer gebruikt. Ik zou er weer eens naar moeten kijken. Toen ik het
de laatste keer inzette, vond ik er nog teveel scherpe kantjes aan
zitten om aan redacteuren voor te schotelen. Ze moesten wel heel erg
veel klikken, maar dit gaat over versie 0,4 ofzo. Er is ongetwijfeld
veel verbeterd.

Groeten,

Bas