[TYPO3-UG Dutch] Beste template methode

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Thu Apr 13 20:16:19 CEST 2006

Hoi Jan,

De template methode is afhankelijk van de functionaliteit die je ermee
wilt bereiken. Met TemplaVoila kun je buiten de standaard kolomindeling
van TYPO3 gaan, maar is in veel gevallen niet nodig. Voor erg complexe
layout technische websites is het een oplossing. Ik ben zelf "om maar
even te zeggen" opgegroeid met TS templates, maar zoals Bas aangaf is
dat veel werk. Mocht je gebruik kunnen maken van de standaard
kolomindeling, is dit toereikend en wil je geen complexe, qua layout,
websites maken, dan raad ik aan om HTML templates te koppelen aan de
standaard kolommen. Op deze manier zet je snel een template om naar een
werkende website.

Ik kan ook iedereen aanraden niet meteen met TemplaVoila te beginnen.
Ten eerste omdat je de basis van TYPO3 niet leert kennen, ten tweede
omdat je zorgt voor een nog stijlere leercurve dan gewoonlijk.

Patrick (een doorgewinterde TemplaVoila pro :-))