[Typo3-UG Dutch] newloginbox

Daniel Doesburg typo3 at doesburg.biz
Sat Sep 3 20:07:21 CEST 2005

Bastiaan Rodenburg schreef:
> Hallo allemaal,

Hallo Bastiaan,

> Ik probeer de newloginbox aan de praat te krijgen. Ik las dat het de meeste
> gedownloade plug-in van Typo3 is, dus ik zal wel de enige zijn waar hij niet
> in 1 keer werkt :-(
Ja, jij komt op z'n minst voor een prijs in aanmerking!

> Het lijkt erop dat de POST-data leeg is op het moment dat de plugin wordt
> uitgevoerd. Dat is lastig want in de plugin kijkt naar "loginype" om te
> bepalen of er foutmeldingen getoond moeten worden. Maar "logintype" is dus
> leeg.

Ik heb al heel wat keren, en op allerlei manieren een loginbox
geimplementeerd. Maar dit verhaal gaat me boven m'n pet.

> Het inloggen zelf lukt wel, maar dat gebeurd niet vanuit de plugin maar
> vanuit index.php. Het gaat mij dus vooral om de foutmelding als een
> gebruiker een verkeerd wachtwoord invoert.

Hier zweeg de spreker stil . . . Hij kon niet meer . . .
Nee, alle gekheid op een stokje. Kun je ook in gewone mensentaal
uitleggen wat je bedoelt?

Laat ik eens van de andere kant beginnen.
Je hebt de newloginbox - extensie (v2.2.9) geinstalleerd. Ja toch?
OK
Je hebt een sysmap aangelegd met minstens 1 gebruikersgroep en 1
gebruiker die lid is van die groep. Ja toch?
OK
Je hebt in een pagina een content van het type "Plugin invoegen"
aangemaakt. Ja toch?
OK
Als plugin heb je daar toen gekozen voor "Verbeterde login-box". Ja toch?
OK
Je hebt bij de plugin opties verder nog niets ingevoerd. Toch? O, daar
wel? Ook niet erg. Maar voor de duidelijkheid kun je het daar beter even
helemaal leeg maken. Alle tabjes. Je krijgt dan de default waarden.
Later kun je dan met je eigen teksten komen.
Je hebt bij de pagina-info, in het veld "Algemene recordopslag" de
sysmap staan. Ja toch?
OK

Aan de frontend komt nu, nadat je de cache grondig gereinigd hebt, bij
het oproepen van de betreffende pagina een voorbeeldig inlogblokje.
Zover was je al begreep ik.

Er vanuitgaand dat je site op een inburgeringscursus geweest is en dus
de Nederlandse taal machtig is moet er dan staan:

Gebruikers Login
Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in
Gebruikersnaam: [invulvakje]
Wachtwoord: [Invulvakje]
Button met het woord Login.

Als je dat ziet, er van uitgaande dat je aan de extensie zelf geen
teksten toegevoegd hebt, is het grootste deel van het varkentje
gewassen, dan wel op een oortje na gevild.

Log je nu in met een bestaande gebruikersnaam en wachtwoord dan krijg je:

Login succesvol
U bent nu ingelogd als 'gebruiker'

Heb je een verkeerde naam/wachtwoord combinatie gebruikt dan staat er:
Login fout
Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Waarschijnlijk heeft u uw
gebruikersnaam of wachtwoord niet goed ingevoerd.
Zorg ervoor dat u die precies zo invoert als ze zijn, lettend op
hoofdletters/kleine letters.
Ook kan het zijn dat cookies uitstaan in uw browser.

Gebruikersnaam: [invulvakje]
Wachtwoord: [invulvakje]
Button met het woord Login.

Ik begrijp dat je dit niet krijgt. Krijg je wel de blijde boodschap als
het wel lukt?

Zo niet, hoe weet je dan dat je ingelogd bent? Of dat nu via de plugin
of via index.php geweest zou moeten kunnen geweest zijn geworden?

Ja, ik ben een beetje melig op de zaterdagavond. Maar ik wil jou toch
graag met een goed werkend inlogblokje de nieuwe week in laten gaan.

Beste Bastiaan,
Loop de boven beschreven stappen nog eens door en vertel dan eens wat er
precies wel of niet gebeurt. O ja, het wachtwoord schijnt soms dienst te
weigeren als tie korter is dan 6 posities.

Ik ben benieuwd.

Groeten,

Daniel